04.03.21 | 13:50

 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Για υπεξαίρεση κατηγορούνται 5 εργαζόμενες στη Ρόδο - Η υπόθεση
17.01.21 | 08:50

Για υπεξαίρεση κατηγορούνται 5 εργαζόμενες στη Ρόδο - Η υπόθεση

Για υπεξαίρεση ποσού άνω των 12.500 ευρώ, από την επιχείρηση όπου απασχολούνταν, κατηγορούνται πέντε εργαζόμενες στη Ρόδο, οι οποίες έχουν ήδη απολυθεί.

Η υπόθεση έχει πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης, καθώς η εταιρεία στην οποία ανήκει η επιχείρηση υπέβαλε χθες διά του δικηγορικού γραφείου Μηνάς Τσέρκης και συνεργάτες, μήνυση στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Ρόδου ζητώντας την ποινική δίωξη σε βάρος των πέντε υπαλλήλων για το αδίκημα της υπεξαίρεσης.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην έγκληση, οι πέντε υπάλληλοι οι οποίες είχαν πλήρη ελευθερία στη διαχείριση των προϊόντων του καταστήματος, σε χρονικό διάστημα περίπου ενάμιση έτους φέρονται να πούλησαν 738 προϊόντα και να ιδιοποιήθηκαν τα χρήματα της αξίας τους. 

Η υπόθεση αποκαλύφθηκε στις 18 Οκτωβρίου 202,0 κατά την τακτική ετήσια απογραφή των αποθεμάτων του καταστήματος στη Ρόδο, η οποία έγινε από τους νόμιμους εκπροσώπους και με καθυστέρηση έξι μηνών εξαιτίας των συνθηκών της πανδημίας.

Το ως άνω έλλειμμα επιβεβαιώθηκε τόσο από το μηχανογραφικό σύστημα του καταστήματος όσο και από τον μετέπειτα επιτόπιο έλεγχο της αποθήκης και τη φυσική απογραφή του υποκαταστήματος στη Ρόδο.

Βάσει των όσων καταγγέλλονται από την πλευρά της εταιρείας, οι υπάλληλοι είχαν συγκεκριμένο τρόπο με τον οποίο ενεργούσαν κατά το χρονικό διάστημα από 8.4.2019 έως 18.10.2020.

Ειδικότερα, όπως καταγγέλλει η εταιρεία, όταν ένας πελάτης αποφάσιζε να αγοράσει ένα προϊόν οι εγκαλούμενες ρωτούσαν αν αυτός επρόκειτο να πληρώσει τοις μετρητοίς ή με πιστωτική κάρτα.  

Εάν απαντούσε ότι θα πλήρωνε τοις μετρητοίς, τότε οι υπάλληλοι σάρωναν το προϊόν (αν ήταν ένα) ή όλα τα προϊόντα (αν ήταν πολλά) που είχε επιλέξει ο πελάτης, του ανακοίνωναν το συνολικό ποσό και μετά τη λήψη των χρημάτων του έδιναν τα προϊόντα αφήνοντας σε αναμονή το σύστημα για την έκδοση απόδειξης.  

Αν ο πελάτης ζητούσε την απόδειξη τότε πατούσαν την επιλογή για ολοκλήρωση συναλλαγής.  Αν όμως ο πελάτης δε ζητούσε την απόδειξη, αμέσως μετά την αποχώρησή του από το κατάστημα χρησιμοποιούσαν τη δυνατότητα που τους παρείχε το σύστημα για διαγραφή και επέλεγαν «διαγραφή παραστατικού».  

Με τον τρόπο αυτό η απόδειξη ακυρωνόταν, και φαινόταν σαν τα προϊόντα απλώς να σαρώθηκαν για ανεύρεση της τιμής τους και όχι σαν να πουλήθηκαν.   Έτσι εν τέλει στο σύστημα φαινόταν ότι η συναλλαγή δεν έγινε και ότι το πωλούμενο προϊόν βρισκόταν ακόμη στους χώρους του καταστήματος.  

Στην πραγματικότητα όμως το προϊόν είχε πωληθεί, είχε φύγει από το κατάστημα, και το αντίτιμό του το είχε λάβει η υπάλληλος τοις μετρητοίς, η οποία ακύρωνε το παραστατικό και ιδιοποιούνταν με τον τρόπο αυτό τα αντίστοιχα χρήματα.  

Σε κάποιες περιπτώσεις δε που ο πελάτης ζητούσε παραστατικό, οι υπάλληλοι ακύρωναν ένα μόνο προϊόν από την απόδειξη, ιδιοποιούμενες το ποσό αυτού, καθώς δεν ήταν πιθανό να ελέγξει ο πελάτης ένα προς ένα τα αναγραφόμενα στην απόδειξη προϊόντα.  
Αν ωστόσο το πρόσεχε, πράγμα σπάνιο, ζητούσαν συγγνώμη και είτε εξέδιδαν απόδειξη για αυτό το προϊόν επιστρέφοντας τα χρήματα στο ταμείο, είτε μετά την απολογία τους ο πελάτης αποχωρούσε χωρίς να αιτηθεί νέα απόδειξη και οι εγκαλούμενες ιδιοποιούνταν τελικά το αντίτιμο του προϊόντος.    

Κατά την απογραφή λοιπόν, που έλαβε χώρα και με επιτόπου μετάβαση των αντιπροσώπων της εταιρείας στο κατάστημα στη Ρόδο, τα είδη που είχαν ακυρωθεί δεν ήταν διαθέσιμα στο κατάστημα αφού είχαν πωληθεί, παρότι φαίνονταν ως διαθέσιμα στο σύστημα, ενώ κατά τον μηχανογραφικό έλεγχο του ταμείου του καταστήματος καταγράφηκε ασυνήθιστος αριθμός διαγραφών προϊόντων. 

Οι υπάλληλοι κατηγορούνται ότι ενεργώντας με τον τρόπο αυτό, δεν μπορούσαν να γίνουν αντιληπτές νωρίτερα από την εταιρεία, καθότι στο μηχανογραφικό σύστημα το προϊόν ή τα προϊόντα, την πώληση των οποίων είχαν ακυρώσει, φαίνονταν ως διαθέσιμα στο κατάστημα, ενώ ταυτόχρονα δεν προέκυπτε ταμειακό έλλειμμα.  

Παρά μόνον κατά τη διενέργεια της ετήσιας απογραφής, προέκυψε το έλλειμμα των επτακοσίων τριάντα οκτώ (738) τεμαχίων και το αντίστοιχο ταμειακό έλλειμμα.

Μάλιστα στην ίδια έγκληση αναφέρεται πως όταν διαπιστώθηκε το έλλειμμα και οι εκπρόσωποι της εταιρείας κάλεσαν τις τέσσερις υπαλλήλους (η πέμπτη είχε απολυθεί το καλοκαίρι) και τις ενημέρωσαν σχετικά αλλά και για την πρόθεσή τους να καταγγείλουν τις συμβάσεις εργασίας τους, δεν υπήρξε από την πλευρά τους ουδεμία απορία, διαμαρτυρία ή έκπληξη αλλά αντιθέτως αποχώρησαν από το κατάστημα αδιαμαρτύρητα και ειρηνικά.  

Στη συνέχεια η εταιρεία τέλη Οκτωβρίου 2020 προχώρησε  στις καταγγελίες των συμβάσεων εργασίας των συγκεκριμένων υπαλλήλων και έκτοτε διεκόπη η οποιαδήποτε μεταξύ τους επαγγελματική σχέση.

Στην ίδια μήνυση υπάρχουν αναλυτικά και τα ποσά τα οποία φέρονται να υπεξαιρέθηκαν από την καθεμία υπάλληλο ξεχωριστά, ενώ εκφράζεται η πεποίθηση από την πλευρά της εταιρείας ότι στο τέλος τα χρήματα των προϊόντων που «έφευγαν» χωρίς να «χτυπηθούν» στην ταμειακή, τα μοιράζονταν μεταξύ τους.

Όλα αυτά πλέον θα διερευνηθούν από την Εισαγγελική αρχή η οποία και είναι η αρμόδια για να αποφανθεί για συνέχεια της υπόθεσης.



ΠΗΓΗ: rodiaki.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ