17.06.19 | 01:33

 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Στ’ Τμήμα ΣτΕ: Αντισυνταγματική η περικοπή 13ου, 14ου μισθού των δημοσίων υπαλλήλων
17.12.18 | 15:21

Στ’ Τμήμα ΣτΕ: Αντισυνταγματική η περικοπή 13ου, 14ου μισθού των δημοσίων υπαλλήλων

«Φρένο» στις περικοπές σε δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας εν ενεργεία δημοσίων υπαλλήλων από το ΣΤ τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Η 7μελής σύνθεση του τμήματος έκρινε αντισυνταγματικές τις περικοπές που έγιναν με το νόμο 4093/12 και άρχισαν να ισχύουν από 1.1.2013, καθώς αντίκεινται στα άρθρα 25 και 4 του Συντάγματος και τις απορρέουσες από αυτά αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας.

Ωστόσο λόγω μείζονος σημασίας η υπόθεση παραπέμπεται στην Ολομέλεια προς οριστική κρίση.

 

Το σκεπτικό

«Ο νομοθέτης όφειλε αποφαινόμενος τεκμηριωμένα για την αναγκαιότητα του μέτρου, να εξετάσει την ύπαρξη τυχόν εναλλακτικών επιλογών και να συγκρίνει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της καθεμιάς για τον επιδιωκόμενο δημόσιο σκοπό της δημοσιονομικής προσαρμογής καθώς και εάν οι επιπτώσεις της συγκεκριμένης περικοπής αποδοχών στο βιοτικό επίπεδο των θιγόμενων, αθροιζόμενες με τις επιπτώσεις από τα ήδη ληφθέντα μέτρα αντιμετώπισης της κρίσης, και συνδυαζόμενες με τις κοινωνικό-οικονομικές συνθήκες, οδηγούν σε ανεπίτρεπτη μείωση του επιπέδου ζωής των υπαλλήλων, κάτω του επιπέδου της αξιοπρεπούς διαβίωσης.»

Αν και αναγνωρίζουν ότι ο νομοθέτης εκτιμώντας τις κρατούσες κοινωνικές συνθήκες μπορεί να προβαίνει σε μείωση του βασικού μισθού ή των επιδομάτων στο πλαίσιο του δημοσίου συμφέροντος, σημειώνουν ότι: «με την επίμαχη διάταξη επιχειρείται νέα, για πολλοστή φορά περικοπή την αποδοχών, της ίδιας ακριβώς ομάδας θιγόμενων, ειδικότερα δε, θεσπίζεται πλέον με αυτήν, όχι περεταίρω μείωση, αλλά κατάργηση των ετήσιων αποδοχών». Και προσθέτουν ότι, επιδόματα, εορτών και αδείας, συνδέονται από τη φύση τους με τις αυξημένες ανάγκες που ανακύπτουν κατά τις εορταστικές περιόδους και κατά την περίοδο των θερινών διακοπών, οι οποίες ανάγκες συντρέχουν για όλους τους υπαλλήλους ανεξάρτητα από το μισθό του καθενός».

Καταλήγουν δε στο ότι:

«Ο νομοθέτης δεν δικαιολογείτο πλέον να προχωρήσει στην υιοθέτηση του επίμαχου καταργητικού μέτρου, χωρίς προηγουμένως να έχει εκτιμήσει την προσφορόρητα του μέτρου ενόψει και της διαπίστωσης, ότι τα αντίστοιχα μέτρα που είχε λάβει έως τότε δεν είχαν αποδώσει τα αναμενόμενα».

 

 

 

 

 

 

 



ΠΗΓΗ: www.dikastiko.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ