27.10.20 | 20:07

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

«Συμβολή της Αυτοδιοίκησης στην αναβαθμισμένη εικόνα του Ελληνικού Τουρισμού»
22.01.20 | 00:29

Συμβολή της Αυτοδιοίκησης στην αναβαθμισμένη εικόνα του Ελληνικού Τουρισμού

ΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στην ανάπτυξη του Ελληνικού Τουρισμού √

Επόμενα θέματα Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού √

Στρατηγική Τουρισμού 2020 √

Μορφές Τουρισμού και προσέλκυση τουριστών √

Στήριξη νησιών με μεταναστευτικό/προσφυγικό “βάρος” √

Αναβάθμιση τουριστικού προϊόντος √

Επενδύσεις στο χώρο του Τουρισμού √

και… έτοιμοι για το “ταξίδι” μας με τον Υπουργό Τουρισμού, κ. Χάρη Θεοχάρη.

 

Η Σ Υ Ν Ε Ν Τ Ε Υ Ξ Η 

«Το ΕΣΠΑ και η απορρόφησή του στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού»

1. Κύριε Υπουργέ, μία από τις πρωτοβουλίες που δημιούργησε ιδιαίτερα θετική αίσθηση, είναι αυτή της σύστασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού, με τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στις προς υλοποίηση ενέργειες προώθησης του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος, παγκοσμίως. Με τους Περιφερειάρχες να χαιρετίζουν την πρωτοβουλία, ποιος ο σκοπός της δημιουργίας του Συμβουλίου; Σε τι αποβλέπει το Υπουργείο και ποιες οι νεότερες εξελίξεις μετά την πρώτη συνεδρίασή του, την 17η Δεκεμβρίου του περασμένου έτους;

«Πράγματι η σύσταση του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού ήταν μία σημαντική θεσμική πρωτοβουλία που πήραμε, όταν διαπιστώσαμε μία σειρά ελλείψεων που υπήρχαν και οι οποίες έχρηζαν άμεσων παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση προβλημάτων που χρονίζουν.

Το Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού θα συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας αναβαθμισμένης εικόνας για τον Ελληνικό τουρισμό, αφού θα αποτελέσει το “όχημα” για την ενιαία εφαρμογή της τουριστικής πολιτικής με συγκεκριμένους όρους και στόχους.

Παράλληλα, θα αποτελέσει το μέσο για έναν καλύτερο συντονισμό σε επίπεδο προβολής σε αγορές - “στόχους” για τον Ελληνικό τουρισμό και στην προσέλκυση τουριστών με συγκεκριμένες προτιμήσεις και ενδιαφέροντα.

Για αυτούς τους λόγους προχωρήσαμε στη σύσταση του Συμβουλίου.

Στην πρώτη συνεδρίαση οριοθετήσαμε τους στόχους και τις προοπτικές, ενώ πλέον είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε και στη δεύτερη συνεδρίαση, δύο μήνες μετά, όπου θα εστιάσουμε συγκεκριμένα στο ΕΣΠΑ και στην απορρόφησή του.»

 

2. Παραμένοντας στο ίδιο σημαντικό θέμα. Ποιος ακριβώς είναι ο ρόλος του Υπουργείου Τουρισμού και του Ε.Ο.Τ. και ποιος των 13 Περιφερειών;

«Το Υπουργείο Τουρισμού θέτει τους στρατηγικούς στόχους ως προς την ανάπτυξη του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Οι Περιφέρειες εξειδικεύουν τις δυνατότητες και τους στόχους που δίνονται συνολικά ως χώρα στη δική τους χωρική αρμοδιότητα ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες και τα πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής. Αυτό, όμως, πολλές φορές ξεπερνάει τα εκάστοτε διοικητικά όρια και συνεπώς τότε χρειάζεται και διαπεριφερειακός συντονισμός, πέρα από το συντονισμό μεταξύ του Υπουργείου και της Περιφέρειας.»

 

«Έναρξη της διαφημιστικής καμπάνιας από τις 15 Ιανουαρίου»

3. Στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού είπατε μεταξύ πολλών άλλων: «Η στρατηγική μας για το 2020 περιλαμβάνει νέα στοιχεία και σημαντικές αλλαγές στη φιλοσοφία και στη μεθοδολογία προώθησης της χώρας μας». Ποια είναι αυτά τα νέα στοιχεία και οι σημαντικές αλλαγές που προωθείτε;

«Η πρώτη και πιο αποτελεσματική, όπως είμαι σίγουρος πως θα φανεί στην πορεία, είναι η έναρξη της διαφημιστικής μας καμπάνιας από τις 15 Ιανουαρίου. Αυτό το διαγνώσαμε στις επαφές που κάναμε όταν βρεθήκαμε στις Εκθέσεις του εξωτερικού, στη Γαλλία και στη Μεγάλη Βρετανία, αφού αυτό ήταν το μόνιμο παράπονο όλων.

Αυτήν την πρωτοβουλία τη σχεδιάσαμε και την υλοποιούμε μέσω του Ε.Ο.Τ.

Η έγκαιρη έναρξη, λοιπόν, της διαφημιστικής καμπάνιας πιστεύουμε πως θα μας δώσει μια πολύ σημαντική ώθηση.

Επιπλέον, η διατήρηση του βασικού πνεύματος και της φιλοσοφίας στη νέα καμπάνια, με το 70% να απευθύνεται στα ψηφιακά μέσα, θεωρούμε ότι θα συμβάλλει θετικά και θα οδηγήσει στη μεγιστοποίηση των καλών αποτελεσμάτων για τον Ελληνικό τουρισμό.»

 

«Πλάνο - ειδικές ενέργειες για την προσέλκυση τουριστών από Κίνα, Σαουδική Αραβία, Ινδία, ΗΠΑ»

4. Οι πολυπληθυσμικές χώρες, στόχος προσέλκυσης τουριστών. Δύσκολος, απαιτητικός στόχος. Με τη βεβαιότητα πως ήδη έχετε στοχεύσει προς τα εκεί, ποιες είναι οι πρώτες ενέργειές σας για το τουριστικό έτος 2020; Σε ποιες χώρες και ποια νούμερα θα ικανοποιήσουν το στόχο αυτόν;

«Έχουμε ήδη ανακοινώσει ένα στρατηγικό σχέδιο για την Κίνα, όπου έχουμε βάλει ως στόχο να φτάσουμε στους 500.000 Κινέζους επισκέπτες στο 2021. Και αυτό περιλαμβάνει μια σειρά από δράσεις. Για παράδειγμα, την αναγνώριση των αδειών οδήγησης των Κινέζων τουριστών για τις ημέρες που επισκέπτονται τη χώρα μας, ώστε να μπορούν να κάνουν οδικό τουρισμό, έναν τουρισμό που προτιμούν σε μεγάλο ποσοστό.

Αντίστοιχο πλάνο ετοιμάζουμε και για τη Σαουδική Αραβία και για την Ινδία, δύο χώρες που έχουν μεγάλο και αναξιοποίητο δυναμικό, αλλά και για τις Η.Π.Α., που αποτελούν μια ώριμη για εμάς αγορά, στην οποία, όμως, μπορούμε να διεισδύσουμε ακόμα περισσότερο.»

 

«Οι βασικοί άξονες για Τουρισμό 12 μήνες το χρόνο»

5. Προς την επίτευξη του στόχου προσέλκυσης όσο το δυνατόν περισσότερων τουριστών, σε ποιες μορφές Τουρισμού θα εστιάσετε;

«Είναι προφανές ότι η χώρα μας έχει σημαντικά πλεονεκτήματα τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν, αλλά και “πρόσωπα”, τα οποία ο διεθνής τουρίστας ακόμα δεν ξέρει. Και αναφέρομαι, φυσικά, στον ορεινό τουρισμό, που είναι ένας στρατηγικός στόχος για να αναπτύξουμε τουρισμό σε διαφορετικές περιοχές και τους 12 μήνες του χρόνου.

Δεύτερον, όλες οι μορφές του θαλάσσιου τουρισμού, ο οποίος αποτελεί ένα άμεσο, φυσικό πλεονέκτημα της χώρας μας, με την ακτογραμμή, τα νησιά, τις θάλασσες και τις παραλίες. Και εκεί στοχεύουμε να αναδείξουμε εναλλακτικές μορφές τουρισμού και δραστηριότητες, όπως το yachting, τις καταδύσεις, το ψάρεμα.

Ένας τρίτος άξονας είναι οι διάφορες μορφές εναλλακτικών εμπειριών και άθλησης, οι πεζοπορίες, οι αναρριχήσεις, τα extreme sports και γενικά ο αθλητικός τουρισμός.

Επόμενος άξονας είναι ο ιατρικός τουρισμός, ο ιαματικός, που απευθύνονται σε εξειδικευμένο κοινό.

Και τέλος, το CityBreak, ο τουρισμός των πόλεων αλλά και το MICE, δηλαδή τα συνέδρια, οι ομάδες τουριστών που μας επισκέπτονται λόγω κάποιου ειδικού γεγονότος.»

 

«Εξειδικευμένο πρόγραμμα στήριξης των νησιών με μεταναστευτικές ροές»

6. Επανειλημμένα έχετε αναγνωρίσει και αναφερθεί στην προτεραιότητα στήριξης των νησιών που «σηκώνουν» το βάρος του μεταναστευτικού/προσφυγικού ζητήματος. Πώς θα πραγματοποιηθεί πρακτικά η στήριξη αυτή κύριε Υπουργέ;

«Σχεδιάζουμε σε συνεργασία με τον Ε.Ο.Τ. ένα πολύ εξειδικευμένο πρόγραμμα στήριξης αυτών των νησιών.

Ευελπιστούμε ότι στον ευρύτερο σχεδιασμό της χώρας για τη στήριξη των νησιών που «σηκώνουν» αυτό το βάρος, θα ενταχθεί και η χρηματοδότηση αυτού του προγράμματος.

Σε κάθε περίπτωση, εμείς θα μεγιστοποιήσουμε τις δυνάμεις που έχουμε στο Υπουργείο Τουρισμού και στον Ε.Ο.Τ. για να στηρίξουμε αυτά τα νησιά.

Το θεωρούμε χρέος μας απέναντι στους κατοίκους που “σήκωσαν το μεγαλύτερο βάρος” αυτού του σημαντικού ζητήματος για τη χώρα μας.»

 

7. Η παροχή ποιοτικών τουριστικών υπηρεσιών συνίσταται τόσο από τις παρεχόμενες υπηρεσίες των τουριστικών επιχειρήσεων, όσο και των εργαζομένων που απασχολούνται σε αυτές. Υπάρχει κάποιος διυπουργικός σχεδιασμός – συνεργασία, ώστε αυτές οι υπηρεσίες να γίνουν ακόμη καλύτερες και πιο ανταγωνιστικές;

«Αυτά τα ζητήματα άπτονται κυρίως της τουριστικής εκπαίδευσης της χώρας μας, για την ανάπτυξη της οποίας έχουμε ήδη υποβάλει σχέδιο στην Κυβέρνηση και στον Πρωθυπουργό. Αυτό το σχέδιο θα συζητηθεί στις επόμενες ημέρες, οπότε και θα πάρουμε τις τελικές κατευθύνσεις.

Θεωρούμε πως είναι η ελάχιστη προϋπόθεση αναβάθμισης της ποιότητας των υπηρεσιών μας.

Η ραγδαία αύξηση του αριθμού των τουριστών δημιούργησε δύο ειδών πιέσεις στην ανάπτυξη του τουριστικού μας προϊόντος. Η πρώτη αφορά στις υποδομές, ειδικά στα μέρη που υποδέχονται τους περισσότερους επισκέπτες. Και η δεύτερη έχει να κάνει με την ποιότητα της εκπαίδευσης, διότι χρειάζεται άμεσα πολύ προσωπικό να εργαστεί, το οποίο δεν έχει το χρόνο να πιστοποιηθεί και να εκπαιδευτεί, ώστε να είναι σε θέση να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες στο σύγχρονο και επιλεκτικό τουρίστα – καταναλωτή.»

 

8. Ο όρος ανάπτυξη - επενδύσεις - έχει εφαρμογή και στο δικό σας πεδίο, του Τουρισμού. Ποια τουριστικά έργα εξελίσσονται αυτήν την ώρα;

«Υπάρχει μια σειρά τουριστικών έργων με πρώτο και πιο εμβληματικό αυτό της ανάπλασης στο Ελληνικό. Πρόκειται για ένα έργο, άλλωστε, το οποίο έχει κατά κύριο λόγο τουριστικό χαρακτήρα, ειδικά όσον αφορά στο διαγωνισμό για το καζίνο και για τις ξενοδοχειακές μονάδες. Παράλληλα, υπάρχει μία σειρά από επενδύσεις που γίνονται αυτήν τη στιγμή στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε περιοχές που παρουσιάζουν ως τώρα λιγότερη ανάπτυξη, όπως η Ήπειρος και η Πελοπόννησος. Φυσικά, υπάρχουν ενεργά projects σε πολλές τουριστικές περιοχές και νησιά, όπως η Χαλκιδική, η Κρήτη, η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Μύκονος, η Σαντορίνη.»

 

«Ο Ελληνικός Τουρισμός αναπτυξιακή “ατμομηχανή” της Χώρας, το μήνυμα του Πρωθυπουργού προς το Υπουργείο Τουρισμού»

9. Ο Πρωθυπουργός, στην πρώτη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου του νέου έτους, σας δώρισε από μία ατζέντα, με ξεχωριστό «μήνυμα», όμως, για κάθε Υπουργό. Τι «έλεγε» το δικό σας; Πώς ο Υπουργός Τουρισμού θα προσπαθήσει να το κάνει πράξη;

«Το μήνυμά του ήταν ότι ο Ελληνικός τουρισμός είναι η αναπτυξιακή “ατμομηχανή” της χώρας μας. Αυτό το μήνυμα είναι οδηγός μας, κάθε μέρα, στις δράσεις που αναπτύσσουμε.

Βοηθάμε τις επενδύσεις και τις εταιρείες να στήνονται και να λειτουργούν με ποιοτικό και βιώσιμο τρόπο, ώστε να φέρουν και εισόδημα, τουριστικό συνάλλαγμα, αλλά και νέες δουλειές για χάρη του κοινωνικού συνόλου.»

 

10. Κλείνοντας τη συνέντευξη κ. Υπουργέ, μία «τουριστική» ερώτηση. Υπουργείο Οικονομικών «ή» Υπουργείο Τουρισμού…;

«Ως πολιτικός και ως βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου είμαι εδώ για να βοηθήσω στην προσπάθεια της Ελληνικής κυβέρνησης για την ανάπτυξη της χώρας. Είναι τιμή μου που ο Πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, μου εμπιστεύτηκε το χαρτοφυλάκιο του Υπουργείου Τουρισμού. Και για να απαντήσω ευθέως στην ερώτησή σας, δεν τίθεται θέμα σύγκρισης ενός Υπουργείου με κάποιο άλλο. Το θέμα είναι, πώς θα πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και πάνω σε αυτό δουλεύουμε στο Υπουργείο Τουρισμού.»

 

Ακολουθεί η συνέντευξη σε μορφή .pdf [ΠΟΛΗ + ΠΟΛΙΤΙΚΗ] 

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΠΟΛΗ + ΠΟΛΙΤΙΚΗ | Προβολή/κατέβασμα

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ