20.05.19 | 19:27

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κοινωνικό Μέρισμα: Οι συχνές ερωτήσεις - Γιατί δεν πληρώθηκαν εγκεκριμένες αιτήσεις
17.12.18 | 14:48

Κοινωνικό Μέρισμα: Οι συχνές ερωτήσεις - Γιατί δεν πληρώθηκαν εγκεκριμένες αιτήσεις

Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου η πρώτη καταβολή του κοινωνικού μερίσματος 2018 σε 1.463.524 δικαιούχους-νοικοκυριά (που αντιστοιχούν σε  3.617.131 ωφελούμενους)  συνολικού ύψους 676.199.675 ευρώ.

To Υπ. Οικονομικών, με ανακοίνωσή του, επισημαίνει ότι, όσοι πολίτες είχαν εγκεκριμένη αίτηση κοινωνικού μερίσματος και δεν πληρώθηκαν ανήκουν σε μία από τις παρακάτω περιπτώσεις:

1η Περίπτωση: Δεν επιβεβαιώθηκε ότι ο τραπεζικός λογαριασμός που συμπληρώθηκε στην αίτηση ανήκει στο δικαιούχο του μερίσματος. Συγκεκριμένα, υπενθυμίζεται ότι για την πίστωση του κοινωνικού μερίσματος θα πρέπει ο λογαριασμός ΙΒΑΝ που δηλώθηκε στην εφαρμογή να ανήκει στον δικαιούχο του κοινωνικού μερίσματος. Ο έλεγχος πραγματοποιήθηκε βάσει ΑΦΜ. Οι αιτήσεις των δικαιούχων δεν έχουν απορριφθεί και παραμένουν εγκεκριμένες για την επόμενη πληρωμή. Οι δικαιούχοι έχουν ενημερωθεί για το πρόβλημα με γραπτό μήνυμα ή/και μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείο, εφόσον το είχαν συμπληρώσει στην πλατφόρμα κατά τη διάρκεια της αίτησης.

Πιστώσεις σε δηλωθέντες στην εφαρμογή λογαριασμούς ΙΒΑΝ για τους οποίους δεν μπορεί να γίνει από την τράπεζα ταυτοποίηση του ΑΦΜ του δικαιούχου του Κοινωνικού Μερίσματος δεν θα πραγματοποιηθούν.

Προς το σκοπό καταβολής του κοινωνικού μερίσματος, καλούνται οι δικαιούχοι, οι οποίοι είχαν εγκεκριμένη αίτηση μερίσματος αλλά δεν πληρώθηκαν:

(α) να ακυρώσουν την αίτησή τους και να προβούν σε «Επαναξιολόγηση». Στη νέα αίτηση πρέπει να δηλώσουν στην εφαρμογή λογαριασμό ΙΒΑΝ στον οποίο είναι δικαιούχοι ή συνδικαιούχοι

ή / και

(β) να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία του ΑΦΜ τους στην τράπεζα συνεργασίας τους προσκομίζοντας το τελευταίο εκκαθαριστικό σημείωμα φορολογίας εισοδήματος.

Στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε σχετικό ενημερωτικό έντυπο της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών με τα στοιχεία ταυτοποίησης που απαιτούνται από τη νομοθεσία και τα έγγραφα που μπορούν να πιστοποιήσουν τα στοιχεία αυτά.

https://www.hba.gr/UplDocs/Sistithikate-Gr-forPreview_july18.pdf

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι το κοινωνικό μέρισμα είναι αφορολόγητο και ακατάσχετο εις χείρας του Δημοσίου ή τρίτων κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη Φορολογική Διοίκηση και στο υπόλοιπο Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

 

2η Περίπτωση: Δεν επιβεβαιώθηκε η μόνιμη διαμονή στην Ελλάδα μέσω της υποβολής φορολογικών δηλώσεων την τελευταία πενταετία. Σημειώνεται ότι σε βάθος πενταετίας πραγματοποιείται έλεγχος είτε για την υποβολή δήλωσης ως υπόχρεου είτε για το αν ο αιτών υπήρξε σύζυγος, εξαρτώμενο πρόσωπο ή φιλοξενούμενος σε δήλωση άλλου υπόχρεου αρκεί να είχε δηλωθεί σωστά ο ΑΦΜ ή ο ΑΜΚΑ του αιτούντος.  Οι περισσότερες αιτήσεις όσων ανήκουν σε αυτή την κατηγορία απορρίφθηκαν αμέσως. Για μία μικρή μερίδα οι αιτήσεις απορρίφθηκαν κατόπιν περαιτέρω ελέγχων και οι αιτούντες έλαβαν ενημέρωση με γραπτό μήνυμα ή/και μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εφόσον είχε δηλωθεί κατά τη διάρκεια της αίτησης.

«Η πλατφόρμα για την υποβολή/τροποποίηση των αιτήσεων για το κοινωνικό μέρισμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.koinonikomerisma.gr θα παραμείνει ανοιχτή έως και την Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου. Η επόμενη πληρωμή θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου», συμπληρώνει το Υπουργείο.

 

Ακολουθούν σε επισυναπτόμενο αρχείο, επικαιροποιημένες ερωτήσεις - απαντήσεις

ΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ | Προβολή/κατέβασμα

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ