18.08.18 | 01:42

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

“Οι 8 αλλαγές για ένα καλύτερο Δημόσιο”
29.05.18 | 05:51

Οι 8 αλλαγές για ένα καλύτερο Δημόσιο

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΪΔΑΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ε.Ε. ΑΔΕΔΥ

Στις πολιτικές παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν για ένα πιο αποτελεσματικό, βοηθητικό προς τους πολίτες και το κράτος Δημόσιο, στάθηκε κυριότερα (κεντρικός στόχος της νέας Διοίκησης) και αναλυτικότερα, μεταξύ πολλών άλλων, ο νέος Πρόεδρος της Ε.Ε. της ΑΔΕΔΥ, κ. Ιωάννης Πάιδας, στη συνέντευξή του, στο ΠΟΛΗ + ΠΟΛΙΤΙΚΗ και το epoli.gr.

Ο κ. Πάιδας αναφέρθηκε, φυσικά, και στους δημοσίους υπαλλήλους, τα προβλήματά τους, την πραγματική κατάστασή τους, αλλά και τα θερμά έως… ζεματιστά, φλέγοντα Δημοσίου θέματα όπως, αξιολόγηση…

Τέλος, από τη συνέντευξη, δεν θα μπορούσε να “μείνει έξω” η Τοπική Αυτοδιοίκηση και οι εργαζόμενοι σ’ αυτήν, οι συμβασιούχοι, η 3Κ…

 

Η  Σ Υ Ν Ε Ν Τ Ε Υ Ξ Η 

ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

«Μείωση των εισοδημάτων των Δημοσίων Υπαλλήλων κατά 30%»

 

ΕΡ.: Πρόεδρε, νέα Διοίκηση για την ΑΔΕΔΥ, με τα προβλήματα των δημοσίων υπαλλήλων να είναι όσο ποτέ επίκαιρα και σημαντικά, συνυπολογιζομένων των μνημονιακών δεσμεύσεων. Ποιες οι προτεραιότητες σας σε πρώτη τουλάχιστον φάση; Ποια τα σημαντικότερα θέματα που έχετε να αντιμετωπίσετε;

«Την τελευταία οκταετία και ως αποτέλεσμα της εφαρμογής των δημοσιονομικών περιορισμών, οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν υποστεί μία δραματική μείωση των εισοδημάτων τους, η οποία αν μετρηθεί σε όρους αγοραστικής δύναμης, φτάνει σχεδόν το 30%.

Ανατράπηκαν, έτσι, οι οικογενειακοί σχεδιασμοί των συναδέλφων (προγραμματισμός, δάνεια κ.λπ.) και επήλθε μία βίαιη προσαρμογή τους στη νέα οικονομική κατάσταση με πολλά αρνητικά αποτελέσματα.

Επιπλέον, έχει ενταθεί η απαξίωση των ίδιων και της εργασίας τους, μέσα σε περιβάλλον έντασης και κοινωνικού αυτοματισμού.

Εργάζονται, τέλος, σε ένα περιβάλλον περιορισμένων πόρων, υποστελέχωσης, διαρκών, συνεχών και πολλές φορές αλλοπρόσαλλων αλλαγών, που δημιουργεί εντάσεις και δεν επιτρέπει να λειτουργήσουμε όλοι μαζί δημιουργικά, για να βγει η χώρα από την κρίση.

Και σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και το απογοητευτικό τοπίο, σημερινό αλλά και μελλοντικό, της κοινωνικής ασφάλισης και του συνταξιοδοτικού, που δε δημιουργεί καμιά θετική προσδοκία για το μέλλον τους, μετά την ευδόκιμη αποχώρηση από την ενεργό υπηρεσία.»

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

«Δεν δεχόμαστε αξιολόγηση από κομματικούς εγκάθετους και προϊσταμένους που έχουν να κριθούν 6 έως 8 χρόνια»

 

ΕΡ.: Η αξιολόγηση ένα από τα σημαντικότερα θέματα στη Δημόσια Διοίκηση και το Δημόσιο. Ποια είναι ακριβώς τα σημεία διαφωνίας της ΑΔΕΔΥ με το αρμόδιο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης; Ποιες οι προτάσεις σας επί των διαφωνιών; Πού βρίσκεται αυτή τη στιγμή το θέμα; Και ποια θα είναι η στάση σας, στην περίπτωση που το ΥΠ.Δ.Α. κρατήσει τη σθεναρή στάση του επί του θέματος;

«Τα κύρια σημεία διαφωνίας με το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης είναι ότι εμείς θέλουμε μία αξιολόγηση, αφού πρώτα γίνει αξιοκρατική επιλογή στελεχών, όπως προβλέπει και ο Ν. 4369/2016.

Δεν δεχόμαστε αξιολόγηση από κομματικούς εγκάθετους και προϊσταμένους που έχουν να κριθούν 6 έως 8 χρόνια.

Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί και η άμεση κατάργηση της τροπολογίας Γεροβασίλη (άρθρο 24 Α του Ν. 4369/2016).

Η ΑΔΕΔΥ είναι υπέρ μίας αξιολόγησης-αποτίμησης του έργου των δημοσίων υπηρεσιών και των δημοσίων υπαλλήλων, η οποία δε θα είναι τιμωρητική και δε θα συνδέεται με τη βαθμολογική και μισθολογική τους εξέλιξη. Θα λαμβάνεται υπόψη για την επιλογή στελεχών στο Δημόσιο.

Η αξιολόγηση δεν θα οδηγεί στην απόλυση του υπαλλήλου, αλλά θα οδηγεί στη βελτίωση των ικανοτήτων του, μέσω της διαδικασίας επιμόρφωσης.

Στόχος της αξιολόγησης, την οποία εμείς προτείνουμε, είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη, μέσω της βελτίωσης των δομών αλλά και των ίδιων των δημοσίων υπαλλήλων.

Αυτή τη στιγμή το θέμα βρίσκεται στη Δικαιοσύνη. Κερδίσαμε μία δικαστική μάχη στο Εφετείο Ιωαννίνων και περιμένουμε την απόφαση αιτήσεων αναστολής συναδέλφων στο ΣτΕ για προκηρύξεις που παράνομα τους αποκλείουν από τη διαδικασία επιλογής τους για κατάληψη θέσεων ευθύνης, διότι συμμετείχαν στην προκηρυγμένη από την ΑΔΕΔΥ απεργία. Η κύρια δίκη θα γίνει στις 25/10/2018.

Λόγω της αδιαλλαξίας της Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης, επαναπροκηρύξαμε την απεργία-αποχή και συνεχίζουμε τον αγώνα.»

 

ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

«Οι θέσεις της ΑΔΕΔΥ ταυτίζονται με τις θέσεις και διεκδικήσεις της ΠΟΕ-ΟΤΑ»

 

ΕΡ.: Τοπική Αυτοδιοίκηση κύριε Πάιδα. Εργασιακές διεκδικήσεις της ΠΟΕ-ΟΤΑ. Πόσο ταυτίζεστε με τις θέσεις της; Τι ζητάτε για τους εργαζόμενους στους Δήμους;

«Οι θέσεις της ΑΔΕΔΥ ταυτίζονται με τις θέσεις και διεκδικήσεις της ΠΟΕ-ΟΤΑ.

Ζητάμε και στηρίζουμε αιτήματα, όπως:

Α) Η αυστηρή τήρηση της Νομοθεσίας για την Υγιεινή και Ασφάλεια. Άμεση παρέμβαση των ελεγκτικών μηχανισμών του Υπουργείου Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) στις υπηρεσίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προκειμένου να μην προστεθούν και άλλα θύματα στον μακρύ κατάλογο των εργατικών ατυχημάτων. Αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού των Δήμων, που μέσω της απαξίωσής του αποτελεί σημαντικό παράγοντα επικινδυνότητας για εργαζόμενους και δημότες.

Β) Πλήρης αναγνώριση του Εργατικού ατυχήματος και της Επαγγελματικής ασθένειας στους εργαζόμενους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Άμεση πρόσληψη Ιατρών Εργασίας και Τεχνικών Ασφαλείας σε όσους Ο.Τ.Α. το αρνούνται πεισματικά.

Γ) Τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 98, του Ν. 4483/2017, που επανακαθορίζει τους δικαιούχους του Επιδόματος Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας της παρ. 1 του άρθρου 15 του Ν. 4024/2011. Διεκδικούμε την επέκταση του επιδόματος Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας και την ένταξη και άλλων κατηγοριών εργαζομένων, χωρίς αστερίσκους και “ειδικές προϋποθέσεις”.

Δ) Άμεση αντιμετώπιση των δαπανών μετακίνησης μεγάλου αριθμού εργαζομένων, κυρίως Καλλικρατικών, Νησιωτικών ή Ορεινών Δήμων, που αναγκάζονται καθημερινά να μετακινούνται δεκάδες χιλιόμετρα για να βρεθούν στην έδρα του Δήμου όπου είναι υποχρεωμένοι από 1-1-2011 να παρέχουν τις υπηρεσίες τους.

Ε) Κατάργηση κάθε ιδιωτικοποίησης υπηρεσιών των Δήμων, υπεράσπιση του Δημόσιου και Κοινωνικού χαρακτήρα τους. Κατάργηση της διάταξης του άρθρου 61 του Ν. 3979/2011 όπου δίνεται η δυνατότητα στους Ο.Τ.Α.  Α’ Βαθμού για τη σύναψη Δημοσίων Συμβάσεων Παροχής Υπηρεσιών Καθαριότητας (Ιδιωτικοποίηση).

ΣΤ) Τακτοποίηση των εργαζομένων που απασχολούνται για πολλά χρόνια (10 και 15), μέσω προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ στις Κοινωνικές Δομές των Δήμων (Βοήθεια στο Σπίτι, Κ.Δ.Α.Π., Κ.Δ.Α.Π.-Μ.Ε.Α., Παιδικοί Σταθμοί κ.λπ.).»

 

ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ

«Προεκλογικός εγκλωβισμός των συμβασιούχων Καθαριότητας Δήμων - Μοριοδότηση προϋπηρεσίας σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ»

 

ΕΡ.: Μεγάλη κουβέντα έχει γίνει για τη μεγαλύτερη Προκήρυξη του ΑΣΕΠ τα τελευταία χρόνια, την 3Κ, και την πρόσληψη 8.166 μονίμων σε ανταποδοτικές υπηρεσίες Δήμων. Ποια η άποψή σας;

«Η πραγματικότητα είναι η εξής:

Α) Υπηρετούσαν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση 10.000 εργαζόμενοι με διαδοχικές παρατάσεις συμβάσεων 8μήνων (Αρκετοί υπερέβησαν τους 36).

Β) Σήμερα 8.500 εργαζόμενοι προσλαμβάνονται στις Υπηρεσίες Καθαριότητας των Δήμων μέσω ΑΣΕΠ.

Γ) Από αυτούς τους “παρατασιούχους” ελάχιστοι επέτυχαν στον νέο διαγωνισμό (ούτε το 15%).

Δ) Παρά την αυξημένη μοριοδότηση (λόγω εμπειρίας) που δόθηκε στους “παρατασιούχους”, αυτή υπερκαλύφθηκε από τα μόρια των νέων υποψηφίων (λόγω ανεργίας, οικογενειακής κατάστασης και ειδικών κατηγοριών παλιννοστούντες, ΑΜΕΑ κ.λπ.).

Γίνεται αντιληπτό, λοιπόν, ότι ο Βερναδάκης στην αρχή και αργότερα ο Σκουρλέτης, εκτόξευσαν τις προσδοκίες τους αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα μονιμοποιηθούν μετά το 24μηνο κατά τα πρότυπα του Π.Δ. του Παυλόπουλου. Προσπάθησαν με αυτόν τον τρόπο να εγκλωβίσουν στους εκλογικούς τους σχεδιασμούς 10.000 εργαζομένους.

Σήμερα, οι προσλήψεις αυτές γίνονται από τους Προσωρινούς Πίνακες με ότι αυτό συνεπάγεται για τη στελέχωση των Δήμων (πολλοί εργαζόμενοι αναμένουν τους Οριστικούς Πίνακες αρνούνται να παρουσιαστούν λόγω εσκεμμένων λαθών ή πλασματικών στοιχείων στην ηλεκτρονική τους αίτηση ή μετοίκησης από απομακρυσμένες περιοχές κλπ.).»

 

«Οι πάγιες και διαρκείς ανάγκες να καλύπτονται από μόνιμο προσωπικό»

ΕΡ.: Επί του ίδιου θέματος, ποια η στάση της ΑΔΕΔΥ για τους απολυμένους συμβασιούχους, που επί σειρά ετών και συνεχείς ανανεώσεις συμβάσεων πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους και από 31/3/18 βρίσκονται στην ανεργία;

«Πάγια θέση της ΑΔΕΔΥ είναι οι πάγιες και διαρκείς ανάγκες να καλύπτονται από μόνιμο προσωπικό και όχι από συμβασιούχους ορισμένου χρόνου με καθεστώς εργασιακής ομηρείας. Με βάση αυτή την αρχή και με δεδομένο ότι, όλοι αυτοί οι συνάδελφοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα είναι ανάγκη να βρεθεί μια λύση στην κατεύθυνση της μοριοδότησης της προϋπηρεσίας τους σε διαδικασίες πρόσληψης μόνιμου προσωπικού από το ΑΣΕΠ.

Είναι απαράδεκτο να εργάζονται συνάδελφοι με το καθεστώς αυτό της βασανιστικές αβεβαιότητας για 5, 10 ή και 15 χρόνια.»

 

ΔΗΜΟΣΙΟ & ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

«Κάτω του μ.ο. της Ε.Ε. ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων στην Ελλάδα»

 

ΕΡ.: Δημόσιο και Δημόσια Διοίκηση. Τελικά το Δημόσιο είναι υποστελεχωμένο ή υπερστελεχωμένο όπως υποστηρίζει μεγάλο ποσοστό της κοινωνίας; Με μειώσεις απολαβών ή καλοπληρωμένο, όπως επίσης υποστηρίζει η ίδια μερίδα; Ποια τα “τρωτά” σημεία του;

«Από τα επίσημα στοιχεία μπορεί κανείς να απαντήσει στο ερώτημα. Το Δημόσιο σήμερα είναι υποστελεχωμένο από μόνιμο προσωπικό και σε συγκεκριμένους τομείς παροχής δημόσιων υπηρεσιών και αγαθών οι ελλείψεις προσωπικού είναι δραματικές με αρνητικές επιπτώσεις στην παροχή των υπηρεσιών και των αγαθών αυτών στους πολίτες. Παράλληλα, όχι μόνο είναι υποστελεχωμένο, αλλά και οι αμοιβές των Δ.Υ. μετά τις περικοπές κινούνται σε ίδια επίπεδα με τις αποδοχές του απορρυθμισμένου ιδιωτικού τομέα.

Απαντώντας δε στους μόνιμους κατήγορους του Δημοσίου οφείλω να πω ότι, ο αριθμός των Δ.Υ. στην Ελλάδα είναι κάτω από τον Μ.Ο. των Δ.Υ. της Ε.Ε.

Ακόμη, το δημοσιονομικό κόστος του Ελληνικού κράτους, σε σχέση με τη μισθοδοσία των Δ.Υ., είναι επίσης κάτω από τον Μ.Ο. των άλλων Ευρωπαϊκών κρατών.

Να τονίσω εδώ ότι, η υποστελέχωση σε ευαίσθητους τομείς, όπως η Υγεία και η Παιδεία, βρίσκονται σε ποσοστό 20%-40% των οργανικών θέσεων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.»

 

ΕΡ.: Τι πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει στη Δημόσια Διοίκηση, ώστε να γίνει πιο αποτελεσματική, παραγωγική και τελικά βοηθητική προς το ίδιο το κράτος και τους πολίτες;

«Βασική αναγκαιότητα είναι η βελτίωση της νομοθετικής παραγωγής, της μείωσης της πολυνομίας και της κακονομίας, έτσι ώστε η νομοθεσία να γίνει απλή, σταθερή και λειτουργική.

  • Αύξηση των διαθέσιμων πόρων, για την παροχή επαρκών και ποιοτικών δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών προς τον πολίτη.
  • Ευρύς κοινωνικός διάλογος για τον προσδιορισμό μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής στο Δημόσιο προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας.
  • Καινούργια οργανογράμματα σε όλα τα Υπουργεία.
  • Ενοποίηση συναφών Τμημάτων και Διευθύνσεων.
  • Περιοδική εκπαίδευση και επιμόρφωση όλων των δημοσίων υπαλλήλων ανά πενταετία στις νέες τεχνολογίες, στις νέες συνθήκες εργασίας καθώς και στις προοπτικές του τομέα τους.
  • Δημιουργία συντονιστικού μηχανισμού και οργάνου για την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων.
  • Επαρκής αξιοποίηση και ορθολογική κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού (κινητικότητα).»

 

«Η ΑΔΕΔΥ θα είναι δίπλα στους δημοσίους υπαλλήλους και αρωγός σε όλα τα προβλήματα τους» 

ΕΡ.: Κλείνοντας Πρόεδρε τη συνέντευξή μας. Ένα μήνυμα προς τους δημοσίους υπαλλήλους.

«Να κάνουμε όλοι μας προσπάθεια, δίνοντας τον καλύτερό μας εαυτό, ούτως ώστε να ανατρέψουμε το αρνητικό κλίμα που καλλιέργησαν τις τελευταίες δεκαετίες διάφοροι κύκλοι και ειδικά το αποτυχημένο πολιτικό σύστημα της πατρίδας μας για τους Δημοσίους Υπαλλήλους και το Δημόσιο.

Οι Έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι είναι υψηλού επιπέδου και μόρφωσης και αν τους δώσουμε τις κατάλληλες συνθήκες εργασίας αλλά πάνω απ’ όλα τη χαμένη τους αξιοπρέπεια, θα αλλάξουν σε σύντομο χρονικό διάστημα την εικόνα που ηθελημένα παρουσιάζουν σήμερα οι διάφοροι “ειδικοί” τεχνοκράτες.

Τελειώνοντας, θέλω να διαβεβαιώσω όλους τους συναδέλφους του Δημοσίου ότι, η ΑΔΕΔΥ θα είναι δίπλα και αρωγός σε όλα τα προβλήματά τους, δίνοντας όλες τις δυνάμεις της για την επίτευξη των στόχων και τη λύση των μεγάλων προβλημάτων που μας απασχολούν.» 

 

Ακολουθεί σε επισυναπτόμενο αρχείο η συνέντευξη στο Π+Π (.pdf) ή

Πατήστε εδώ για να τη διαβάσετε ηλεκτρονικά από το ΠΟΛΗ + ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ | Προβολή/κατέβασμα

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ