19.09.18 | 11:55

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

3Κ/2018 και αλλαγή στην ειδική μοριοδότηση - Τι σημαίνει για τους υποψηφίους
11.03.18 | 09:45

3Κ/2018 και αλλαγή στην ειδική μοριοδότηση - Τι σημαίνει για τους υποψηφίους

Την εβδομάδα που πέρασε - και ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη η διαδικασία υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων για τους υποψηφίους της κατηγορίας ΔΕ της προκήρυξης 3Κ/2018 του Α.Σ.Ε.Π., εκκινούσε δε και η υποβολή αιτήσεων για την κατηγορία ΥΕ - το Α.Σ.Ε.Π. αποφάσισε κατά πλειοψηφία και ανακοίνωσε μία αλλαγή στην διαδικασία της βαθμολόγησης των υποψηφίων, αλλαγή, που αναλύει, σήμερα το epoli.gr τόσο νομικά, όσο και μέσω παραδειγμάτων, απαντώντας στις απορίες αναγνωστών, υποψηφίων για τις 8.166 μόνιμες θέσεις καθαριότητας ανταποδοτικών υπηρεσιών Δήμων.

Συγκεκριμένα, διευκρινίστηκε ότι η μοριοδότηση της ειδικής εμπειρίας θα υπολογίζεται - επιπλέον των θέσεων για τις οποίες η προκήρυξη προβλέπει ότι απαιτείται εμπειρία - και στις θέσεις για τις οποίες δεν χρειάζεται εμπειρία.

Σύμφωνα με την άποψη του epoli.gr το Α.Σ.Ε.Π. ορθά έπραξε και προέβη στην αλλαγή αυτή, καθώς το εδ. δ της παρ. 24 του ν. 4479/2017 αναφέρει: «Ως προς το σύνολο των προσλήψεων τακτικού προσωπικού που πραγματοποιούνται με την ειδική διαδικασία της παραγράφου αυτής, η εμπειρία στο αντικείμενο της θέσης, εφόσον έχει διανυθεί σε αντίστοιχες θέσεις σε ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας Ο.Τ.Α. ή νομικών προσώπων αυτών βαθμολογείται με 17 μονάδες ανά μήνα και για συνολική εμπειρία μέχρι 24 μήνες».

Επομένως, το Α.Σ.Ε.Π. εφάρμοσε ως όφειλε το γράμμα του νόμου και ανακοίνωσε ότι η ειδική μοριοδότηση θα προσμετρείται στο σύνολο των θέσεων είτε σε αυτές υπολογίζεται η γενική εμπειρία είτε όχι.

Σημειώνεται ότι, τίποτα άλλο δεν αλλάζει στη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων, ούτε στον τρόπο συμπλήρωσης αυτών ή σχετικά με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και κατά συνέπεια όσοι είχαν υποβάλει ήδη αίτηση για την κάλυψη θέσεων δεν απαιτείται να κάνουν κάποια πρόσθετη ενέργεια.

 

Παραδείγματα

Τι σημαίνει όμως πρακτικά αυτή η αλλαγή; Ας προσπαθήσουμε να το δούμε κάνοντας χρήση ενός παραδείγματος:

Έστω ότι τρεις υποψήφιοι, ο Α, ο Β και ο Γ, υποβάλουν αίτηση για την κάλυψη των δύο θέσεων στον κωδικό 2858 της προκήρυξης της ειδικότητας ΔΕ Χειριστή Μηχανημάτων Έργου, που ζητά να καλύψει ο Δήμος Φαρκαδόνας Τρικάλων.

Όπως μπορεί να παρατηρήσει κανείς, για τη μία θέση απαιτείται εμπειρία, ενώ για την άλλη όχι.

Ας υποθέσουμε ότι ο Α έχει το βασικό του τίτλο με βαθμό 18, έχει δεύτερο τίτλο και έχει και πτυχίο lower, ενώ έχει εργαστεί στον ιδιωτικό τομέα για περισσότερους από 84 μήνες, ο Β έχει το βασικό του τίτλο με βαθμό 16, έχει δεύτερο πτυχίο και έχει εργαστεί 84 μήνες από τους οποίους 24 σε ανταποδοτικές υπηρεσίες ΟΤΑ και ο Γ έχει το βασικό του τίτλο με βαθμό 14 και έχει εργαστεί 44 μήνες από τους οποίους 24 σε ανταποδοτικές υπηρεσίες ΟΤΑ.

Ο Α υποψήφιος έχει για τη θέση που δεν υπολογίζεται η εμπειρία 1.170 μόρια και για την θέση που υπολογίζεται η εμπειρία 1.758 μόρια, ο Β υποψήφιος έχει για τη θέση που δεν υπολογίζεται η εμπειρία 1.438 μόρια και για την θέση που υπολογίζεται η εμπειρία 1.858 μόρια και ο Γ υποψήφιος έχει για τη θέση που δεν υπολογίζεται η εμπειρία 1.178 μόρια και για την θέση που υπολογίζεται η εμπειρία 1.318 μόρια.

Επομένως, την θέση με την εμπειρία θα την καταλάβει ο Β και την θέση χωρίς εμπειρία ο Γ, παρά το ότι έχει σημαντικά λιγότερα προσόντα από τον Α, έχει όμως εργαστεί 24μήνες σε ανταποδοτικές υπηρεσίες ΟΤΑ. Όπως είναι αυτονόητο πριν την διευκρίνιση του ΑΣΕΠ την θέση χωρίς εμπειρία θα την καταλάμβανε ο Α.

Η αλλαγή αυτή, κατά τη γνώμη μας, επηρεάζει ιδιαίτερα την κατηγορία ΔΕ, καθότι πλέον όσοι εργάζονται ή είχαν εργαστεί στο παρελθόν σε ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας σε Δήμους θα διεκδικήσουν με μεγαλύτερες αξιώσεις περισσότερες θέσεις και θα έχουν ένα σαφές προβάδισμα έναντι ανθυποψηφίων τους οι οποίοι δεν έχουν εμπειρία σε ανταποδοτικές υπηρεσίες Ο.Τ.Α.

Αντίθετα, στην κατηγορία ΥΕ η αλλαγή αυτή φαίνεται να εξισορροπεί το σαφές προβάδισμα που είχαν κάποιες άλλες κατηγορίες υποψηφίων, όπως π.χ. οι άνεργοι, υπέρ όσων έχουν εργαστεί σε ανταποδοτικές υπηρεσίες Ο.Τ.Α.

Για παράδειγμα, πριν την αλλαγή του ΑΣΕΠ ένας άνεργος με 7 εξάμηνα ανεργίας και 1 ανήλικο τέκνο (ήτοι με 450 μόρια) προηγούνταν στις θέσεις που δεν μοριοδοτείται η εμπειρία από έναν εργαζόμενο σε ανταποδοτικές υπηρεσίες ΟΤΑ για 8 μήνες, ο οποίος έχει 3 ανήλικα τέκνα (ήτοι 400 μόρια).

Μετά την διευκρίνιση του ΑΣΕΠ ο εργαζόμενος σε ανταποδοτικές υπηρεσίες ΟΤΑ για 8 μήνες και 3 ανήλικα τέκνα για τις θέσεις όπου δεν προσμετρείται η εμπειρία έχει 536 μόρια και επομένως προηγείται του ανέργου με 7 εξάμηνα ανεργίας και 1 ανήλικο τέκνο.

Αν, όμως, ο ανωτέρω άνεργος είχε 2 ανήλικα τέκνα θα προηγούνταν έναντι του ανωτέρω εργαζομένου σε ανταποδοτικές υπηρεσίες ΟΤΑ.

Επομένως, η διευκρίνιση του ΑΣΕΠ εξισορροπεί μεν τα πράγματα για τους εργαζόμενους ΥΕ σε ανταποδοτικές υπηρεσίες ΟΤΑ, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να τους εξασφαλίζει απαραίτητα μία θέση στον Ο.Τ.Α. της επιλογής τους.   

 

 

 

* Σε συνεργασία με το Δικηγορικό Γραφείο «Σεραφείμ Λ. Ντουματσάς & Λάμπρος Σ. Ντουματσάς», Πανεπιστημίου 42, 106 79 Αθήνα, Τηλ. 210 3631640, 3641468

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ